เชียงรายโฟกัสดอทคอม สังคมออนไลน์ของคนเชียงราย ยินดีต้อนรับคุณ, บุคคลทั่วไป กรุณา เข้าสู่ระบบ หรือ ลงทะเบียน
วันที่ 28 มีนาคม 2024, 20:34:12
หน้าแรก ช่วยเหลือ เข้าสู่ระบบ สมัครสมาชิก



  • ข้อมูลหลักเว็บไซต์
  • เชียงรายวันนี้
  • ท่องเที่ยว-โพสรูป
  • ตลาดซื้อขายสินค้า
  • ธุรกิจบริการ
  • บอร์ดกลุ่มชมรม
  • อัพเดทกระทู้ล่าสุด
  • อื่นๆ

ประกาศ !! กรุณาอ่านเพื่อทำความเข้าใจ : https://forums.chiangraifocus.com/index.php?topic=1025412.0

+  เว็บบอร์ด เชียงรายโฟกัสดอทคอม สังคมออนไลน์ของคนเชียงราย
|-+  ศูนย์กลางข้อมูลเชียงราย
| |-+  การศึกษา (ผู้ดูแล: >:l!ne-po!nt:<)
| | |-+  ***
0 สมาชิก และ 1 บุคคลทั่วไป กำลังดูหัวข้อนี้
« หน้าที่แล้ว ต่อไป »
หน้า: [1] พิมพ์
ผู้เขียน ***  (อ่าน 1169 ครั้ง)
Modern English
เตรียมอนุบาล
*
ออฟไลน์ ออฟไลน์

กระทู้: 15


***
« เมื่อ: วันที่ 09 ตุลาคม 2015, 21:48:53 »

,
« แก้ไขครั้งสุดท้าย: วันที่ 24 ธันวาคม 2015, 23:29:53 โดย Modern English » IP : บันทึกการเข้า
Modern English
เตรียมอนุบาล
*
ออฟไลน์ ออฟไลน์

กระทู้: 15


« ตอบ #1 เมื่อ: วันที่ 11 ตุลาคม 2015, 16:35:14 »

ขออภัยด้วยครับเดือนตุลาคมสอนเฉพาะช่วงเช้าและเต็มแล้วครับ รับแค่กลุ่มละ 6 คนครับ
IP : บันทึกการเข้า
Modern English
เตรียมอนุบาล
*
ออฟไลน์ ออฟไลน์

กระทู้: 15


« ตอบ #2 เมื่อ: วันที่ 15 ตุลาคม 2015, 21:18:42 »

,
« แก้ไขครั้งสุดท้าย: วันที่ 24 ธันวาคม 2015, 23:29:21 โดย Modern English » IP : บันทึกการเข้า
Modern English
เตรียมอนุบาล
*
ออฟไลน์ ออฟไลน์

กระทู้: 15


« ตอบ #3 เมื่อ: วันที่ 16 ตุลาคม 2015, 21:55:21 »

บทเรียน ภาษาอังกฤษ วันละบท วันนี้จะขอเสนอบทเรียนเรื่องไวยากรณ์  (Grammar)

ไวยกรณ์ คือ อะไร?  What is grammar?

Grammar is the system of a language. People sometimes describe grammar as the "rules" of a language; but in fact no language has rules*. If we use the word "rules", we suggest that somebody created the rules first and then spoke the language, like a new game. But languages did not start like that. Languages started by people making sounds which evolved into words, phrases and sentences. No commonly-spoken language is fixed. All languages change over time. What we call "grammar" is simply a reflection of a language at a particular time.

ไวยากรณ์ คือระบบของภาษา บางครั้งเราอธิบายไวยากรณ์ ว่าคือ "กฎ" ของภาษา แต่ ในความเป็นจริง ไม่มีภาษาใดไม่มีกฎ  ถ้าเราใช้ คำว่า " กฎ " อาจทำให้เห็นว่า มีใครบางคน สร้าง กฎ ก่อนแล้วจึง พูด ภาษา เหมือน การคิดของเกมใหม่ แต่ ภาษาไม่ได้เป็นอย่างนั้น ภาษาเกิดขึ้นจากคนเปล่งเสียง ซึ่งพัฒนาเป็นคำ เป็นวลี และเป็นประโยค ไม่มีภาษาพูดใดที่อยู่ตายตัว ทุกภาษาล้วนแปลงตลอดเวลา ดังนั้นจึุงกล่าวได้ว่า " ไวยากรณ์ " เป็นเพียง ภาพสะท้อนของ ภาษาที่เป็นอยู่ ณ เวลาใดเวลาหนึ่ง

Do we need to study grammar to learn a language? The short answer is "no". Very many people in the world speak their own native language without having studied its grammar. Children start to speak before they even know the word "grammar". But if you are serious about learning a foreign language, the long answer is "yes, grammar can help you to learn a language more quickly and more efficiently." It's important to think of grammar as something that can help you, like a friend. When you understand the grammar (or system) of a language, you can understand many things yourself, without having to ask a teacher or look in a book.

So think of grammar as something good, something positive, something that you can use to find your way - like a signpost or a map.

ถ้าเช่นนั้นเราจำเป็นต้องศึกษาไวยากรณ์การเรียนรู้ภาษาหรือไม่? คำตอบสั้น ๆ ว่า "ไม่" ผู้คนจำนวนมากในโลกพูดภาษาภาษาพื้นเมืองของตัวเองโดยไม่ต้องมีการศึกษาไวยากรณ์เลย หรือแม้แต่เด็กๆ ก็เริ่มที่จะพูดก่อนที่พวกเขาจะรู้จักคำว่า "ไวยากรณ์" แต่ถ้าคุณมีความมุ่งมั่นเกี่ยวกับการเรียนรู้ภาษาต่างประเทศคำตอบที่ชัดเจนคือ "ใช่" คุณต้องศึกษาให้รู้ไวยกรณ์ ไวยากรณ์สามารถช่วยให้คุณเรียนรู้ภาษาได้อย่างรวดเร็วและมีประสิทธิภาพมากขึ้น มันเป็นสิ่งสำคัญที่จะคิดว่าไวยากรณ์เป็นสิ่งที่สามารถช่วยให้คุณเหมือนเพื่อน เมื่อคุณเข้าใจไวยากรณ์ (หรือระบบ) ของภาษาคุณสามารถเข้าใจหลายสิ่งหลายอย่างด้วยตัวเองโดยไม่ต้องถามครูหรือดูในหนังสือ

ดังนั้นให้มองไวยากรณ์ในลักษณะเป็นสิ่งที่ดี สิ่งที่ช่วยส่งเสริมการเรียนรู้ของคุณ คล้าย ๆ กับสิ่งที่ช่วยคุณหาเส้นทางของคุณ  เหมือนเช่นป้ายบอกทางหรือแผนที่

To be continue โปรดติดตามตอนต่อไป

Text Books:
- Grammar is Great,
- McGraw-Hill Handbook of English Grammar and Usage,
- The Blue Book of Grammar and Punctuation: An Easy-to-Use Guide with Clear Rules, Real-World Examples, and Reproducible Quizzes


Website:  www.englishpage.com, www.englishclub.com
« แก้ไขครั้งสุดท้าย: วันที่ 16 ตุลาคม 2015, 22:46:49 โดย Modern English » IP : บันทึกการเข้า
Modern English
เตรียมอนุบาล
*
ออฟไลน์ ออฟไลน์

กระทู้: 15


« ตอบ #4 เมื่อ: วันที่ 17 ตุลาคม 2015, 12:51:31 »

วันนี้เรามาดูเรื่อง ไวยากรณ์กันต่อเลยนะครับ ว่าในไวยากรณ์ของภาษาอังกฤษมีอะไรบ้าง
« แก้ไขครั้งสุดท้าย: วันที่ 17 ตุลาคม 2015, 13:01:59 โดย Modern English » IP : บันทึกการเข้า
Modern English
เตรียมอนุบาล
*
ออฟไลน์ ออฟไลน์

กระทู้: 15


« ตอบ #5 เมื่อ: วันที่ 17 ตุลาคม 2015, 13:05:30 »

เราจะดูเรื่องแรกคือเรื่องคำนาม


* n 1.jpg (131.93 KB, 841x1021 - ดู 112 ครั้ง.)
IP : บันทึกการเข้า
Modern English
เตรียมอนุบาล
*
ออฟไลน์ ออฟไลน์

กระทู้: 15


« ตอบ #6 เมื่อ: วันที่ 17 ตุลาคม 2015, 23:33:03 »

ต่อนะครับ


* n 2.jpg (120.67 KB, 845x1067 - ดู 117 ครั้ง.)
IP : บันทึกการเข้า
Modern English
เตรียมอนุบาล
*
ออฟไลน์ ออฟไลน์

กระทู้: 15


« ตอบ #7 เมื่อ: วันที่ 19 ตุลาคม 2015, 15:32:39 »

ต่อเรื่องคำนามสำหรับวันจันทร์


* n 3.jpg (146.09 KB, 845x825 - ดู 93 ครั้ง.)
IP : บันทึกการเข้า
micky13
ห้องพระเครื่อง และ ห้องประมูล
ระดับ :ป.โท
****
ออฟไลน์ ออฟไลน์

กระทู้: 3,582


โชคไพศาล( อาจารย์จรูญ โอทอง)มือถือ+ไลน์ 0810055113


« ตอบ #8 เมื่อ: วันที่ 19 ตุลาคม 2015, 17:52:34 »

น่าสนใจ
IP : บันทึกการเข้า

ซ่อมซื้อขาย แลกเปลี่ยน ทุกอย่าง ซื้อของเสียของเก่าของพัง ทีวี ตู้เย็น เครื่องซักผ้า รถ พัดลม ทำสี ปะผุ งานเชื่อมเหล็กหลังคาบ้าน โรงรถ โรงงาน โครงสร้างต่างๆประสบการณ์กว่า 20 ปี ช่างปริญญา อดีตข้าราชการ
Modern English
เตรียมอนุบาล
*
ออฟไลน์ ออฟไลน์

กระทู้: 15


« ตอบ #9 เมื่อ: วันที่ 19 ตุลาคม 2015, 22:23:02 »

น่าสนใจ


* thank-you.jpg (107.3 KB, 693x693 - ดู 81 ครั้ง.)
IP : บันทึกการเข้า
Modern English
เตรียมอนุบาล
*
ออฟไลน์ ออฟไลน์

กระทู้: 15


« ตอบ #10 เมื่อ: วันที่ 20 ตุลาคม 2015, 07:48:08 »

 ยิ้มกว้างๆ


* Count and Uncount 1.jpg (217.93 KB, 888x1284 - ดู 100 ครั้ง.)
IP : บันทึกการเข้า
Modern English
เตรียมอนุบาล
*
ออฟไลน์ ออฟไลน์

กระทู้: 15


« ตอบ #11 เมื่อ: วันที่ 21 ตุลาคม 2015, 07:44:25 »

 ยิ้มเท่ห์


* Count and Uncount 2.jpg (162.53 KB, 876x816 - ดู 87 ครั้ง.)
IP : บันทึกการเข้า
Modern English
เตรียมอนุบาล
*
ออฟไลน์ ออฟไลน์

กระทู้: 15


« ตอบ #12 เมื่อ: วันที่ 21 ตุลาคม 2015, 20:00:51 »

 ยิ้มเท่ห์ Good Evening
IP : บันทึกการเข้า
ELIJAH
เตรียมอนุบาล
*
ออฟไลน์ ออฟไลน์

กระทู้: 84


« ตอบ #13 เมื่อ: วันที่ 24 ตุลาคม 2015, 12:34:35 »

NOUN GENDER

Nouns answer the questions "What is it?" and "Who is it?" They give names to things, people, and places.
EXAMPLES
   dog
   bicycle
   Mary
   girl
   beauty
   France
   world

In general there is no distinction between masculine, feminine in English nouns. However, gender is sometimes shown by different forms or different words when referring to people or animals.
EXAMPLES
Masculine   Feminine   Gender neutral
man            woman   person
father    mother   parent
boy                  girl   child
husband         wife   spouse

Many nouns that refer to people's roles and jobs can be used for either a masculine or a feminine subject, like for example cousin, teenager, teacher, doctor, student, friend, colleague
EXAMPLES
   Mary is my friend. She is a doctor.
   Peter is my cousin. He is a doctor.
   Arthur is my friend. He is a student.
   Jane is my cousin. She is a student.

It is possible to make the distinction for these neutral words by adding the words male or female.
EXAMPLES
   Sam is a female doctor.
   No, he is not my boyfriend, he is just a male friend.
   I have three female cousins and two male cousins.

Infrequently, nouns describing things without a gender are referred to with a gendered pronoun to show familiarity. It is also correct to use the gender-neutral pronoun (it).
EXAMPLES
   I love my car. She (the car) is my greatest passion.
   France is popular with her (France's) neighbours at the moment.
   I travelled from England to New York on the Queen Elizabeth; she (the Queen Elizabeth) is a great ship.
IP : บันทึกการเข้า
Modern English
เตรียมอนุบาล
*
ออฟไลน์ ออฟไลน์

กระทู้: 15


« ตอบ #14 เมื่อ: วันที่ 24 ตุลาคม 2015, 20:47:07 »

Good Night & Sweet Dreams   ยิ้ม
IP : บันทึกการเข้า
Modern English
เตรียมอนุบาล
*
ออฟไลน์ ออฟไลน์

กระทู้: 15


« ตอบ #15 เมื่อ: วันที่ 26 ตุลาคม 2015, 08:01:13 »

PRONOUNS

Pronouns replace nouns. A different pronoun is required depending on two elements: the noun being replaced and the function that noun has in the sentence. In English, pronouns only take the gender of the noun they replace in the 3rd person singular form. The 2nd person plural pronouns are identical to the 2nd person singular pronouns except for the reflexive pronoun.

    Subject Pronoun   Object Pronoun   Possessive Adjective (Determiner)   Possessive Pronoun   Reflexive or Intensive Pronoun
1st person singular   I   me   my   mine   myself
2nd person singular   you   you   your   yours   yourself
3rd person singular, male   he   him   his   his   himself
3rd person singular, female   she   her   her   hers   herself
3rd person singular, neutral   it   it   its       itself
1st person plural   we   us   our   ours   ourselves
2nd person plural   you   you   your   yours   yourselves
3rd person plural   they   them   their   theirs   themselves

SUBJECT PRONOUNS
Subject pronouns replace nouns that are the subject of their clause. In the 3rd person, subject pronouns are often used to avoid repetition of the subject's name.

EXAMPLES

I am 16.
You seem lost.
Jim is angry, and he wants Sally to apologize.
This table is old. It needs to be repainted.
We aren't coming.
They don't like pancakes.
OBJECT PRONOUNS
Object pronouns are used to replace nouns that are the direct or indirect object of a clause.

EXAMPLES

Give the book to me.
The teacher wants to talk to you.
Jake is hurt because Bill hit him.
Rachid recieved a letter from her last week.
Mark can't find it.
Don't be angry with us.
Tell them to hurry up!

POSSESSIVE ADJECTIVES (DETERMINERS)
Possessive adjectives are not pronouns, but rather determiners. It is useful to learn them at the same time as pronouns, however, because they are similar in form to the possessive pronouns. Possessive adjectives function as adjectives, so they appear before the noun they modify. They do not replace a noun as pronouns do.

EXAMPLES

Did mother find my shoes?
Mrs. Baker wants to see your homework.
Can Jake bring over his baseball cards?
Samantha will fix her bike tomorrow.
The cat broke its leg.
This is our house.
Where is their school?

POSSESSIVE PRONOUNS
Possessive pronouns replace possessive nouns as either the subject or the object of a clause. Because the noun being replaced doesn't appear in the sentence, it must be clear from the context.

EXAMPLES

This bag is mine.
Yours is not blue.
That bag looks like his.
These shoes are not hers.
That car is ours.
Theirs is parked in the garage.

REFLEXIVE & INTENSIVE PRONOUNS
Reflexive and intensive pronouns are the same set of words but they have different functions in a sentence.

Reflexive pronouns refer back to the subject of the clause because the subject of the action is also the direct or indirect object. Only certain types of verbs can be reflexive. You cannot remove a reflexive pronoun from a sentence because the remaining sentence would be grammatically incorrect.

EXAMPLES

I told myself to calm down.
You cut yourself on this nail?
He hurt himself on the stairs.
She found herself in a dangerous part of town.
The cat threw itself under my car!
We blame ourselves for the fire.
The children can take care of themselves.
Intensive pronouns emphasize the subject of a clause. They are not the object of the action. The intensive pronoun can always be removed from a sentence without changing the meaning significantly, although the emphasis on the subject will be removed. Intensive pronouns can be placed immediately after the subject of the clause, or at the end of the clause.

EXAMPLES

I made these cookies myself.
You yourself asked Jake to come.
The Pope himself pardoned Mr. Brown.
My teacher didn't know the answer herself.
The test itself wasn't scary, but my teacher certainly is.
We would like to finish the renovation before Christmas ourselves.
They themselves told me the lost shoe wasn't a problem.
IP : บันทึกการเข้า
Modern English
เตรียมอนุบาล
*
ออฟไลน์ ออฟไลน์

กระทู้: 15


« ตอบ #16 เมื่อ: วันที่ 04 พฤศจิกายน 2015, 19:32:41 »

INDEFINITE PRONOUNS

Indefinite pronouns do not refer to a specific person, place, or thing. In English, there is a particular group of indefinite pronouns formed with a quantifier or distributive preceeded by any, some, every and no.

                    Person          Place                   Thing
All                   everyone          everywhere           everything
Part (positive)   someone           somewhere           something
Part (negative)   anyone             anywhere            anything
None                   no one              nowhere            nothing
Indefinite pronouns with  some and any are used to describe indefinite and incomplete quantities in the same way that some and any are used alone.

Indefinite pronouns are placed in the same location as a noun would go in the sentence.

Noun                                                             Indefinite pronoun
I would like to go to Paris this summer.             I would like to go somewhere this summer             
Jim gave me this book.                             Someone gave me this book.
I won't tell your secret to Sam.                      I won't tell your secret to anyone.
I bought my school supplies at the mall.      I bought everything at the mall.

AFFIRMATIVE
In affirmative sentences, indefinite pronouns using some are used to describe an indefinite quantity, the indefinite pronouns with every are used to describe a complete quantity, and the pronouns with no are used to describe an absence. Indefinite pronouns with no are often used in affirmative sentences with a negative meaning, but these are nevertheless not negative sentences because they are lacking the word not.

EXAMPLES
 Everyone is sleeping in my bed.
Someone is sleeping in my bed.
No one is sleeping in my bed.
I gave everything to Sally.
He saw something in the garden.
There is nothing to eat.
I looked everywhere for my keys.
Keith is looking for somewhere to live.
There is nowhere as beautiful as Paris.

Any and the indefinite pronouns formed with it can also be used in affirmative sentences with a meaning that is close to every: whichever person, whichever place, whichever thing, etc.

EXAMPLES
They can choose anything from the menu.
You may invite anybody you want to your birthday party.
We can go anywhere you'd like this summer.
He would give anything to get into Oxford.
Fido would follow you anywhere.

NEGATIVE SENTENCES
Negative sentences can only be formed with the indefinite pronouns that include any.

EXAMPLES
I don't have anything to eat.
She didn't go anywhere last week.
I can't find anyone to come with me.

Many negative sentences that include an indefinite pronoun with any can be turned into affirmative sentences with a negative meaning by using an indefinite pronoun with no. However, there is a change in meaning with this transformation: the sentence that includes an indefinite pronoun with no is stronger, and can imply emotional content such as definsiveness, hopelessness, anger, etc.

EXAMPLES
I don't know anything about it. = neutral
I know nothing about it. = defensive
I don't have anybody to talk to. = neutral
I have nobody to talk to. = hopeless
There wasn't anything we could do. = neutral
There was nothing we could do. = defensive/angry

NEGATIVE QUESTIONS
Indefinite pronouns with every, some, and any can be used to form negative questions. These questions can usually be answered with a "yes" or a "no"

Pronouns formed with anyand every are used to form true questions, while those with some generally imply a question to which we already know or suspect the answer.

EXAMPLES
Is there anything to eat?
Did you go anywhere last night?
Is everyone here?

Have you looked everywhere?
These questions can be turned in to false or rhetorical questions by making them negative. The speaker, when posing a question of this type, is expecting an answer of "no".

EXAMPLES
Isn't there anything to eat?
Didn't you go anywhere last night?
Isn't everyone here?
Haven't you looked everywhere?

Some and pronouns formed with it is only used in questions to which we think we already know the answer, or questions which are not true questions (invitations, requests, etc.) The person asking these questions is expecting an answer of "Yes".

EXAMPLES
Are you looking for someone?
Have you lost something?
Are you going somewhere?
Could somebody help me, please? = request
Would you like to go somewhere this weekend? = invitation
These questions can be made even more definite if they are made negative. In this case, the speaker is absolutely certain he will receive the answer "Yes".

EXAMPLES
Aren't you looking for someone?
Haven't you lost something?
Aren't you going somewhere?
Couldn't somebody help me, please?
Wouldn't you like to go somewhere this weekend?weekend?
IP : บันทึกการเข้า
หน้า: [1] พิมพ์ 
« หน้าที่แล้ว ต่อไป »
กระโดดไป:  


เข้าสู่ระบบด้วยชื่อผู้ใช้ รหัสผ่าน และระยะเวลาในเซสชั่น

 
เรื่องที่น่าสนใจ
 

ข้อความที่ท่านได้อ่านบนกระดานข่าวแห่งนี้ เกิดขึ้นจากการเขียนโดยสาธารณชน และตีพิมพ์แบบอัตโนมัติ ผู้ดูแลเว็บไซต์แห่งนี้ไม่จำเป็นต้องเห็นด้วย
และไม่รับผิดชอบต่อข้อความใดๆ ผู้อ่านจึงต้องใช้วิจารณญาณในการกลั่นกรองด้วยตัวเอง และถ้าท่านพบเห็นข้อความใดๆ ที่ขัดต่อกฎหมาย และศีลธรรม พาดพิง ละเมิดสิทธิบุคคอื่น ต้องการแจ้งลบ
กรุณาส่งลิงค์มาที่
เพื่อทีมงานจะได้ดำเนินการลบออกให้ทันที..."

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2013, Simple Machines
www.chiangraifocus.com

Valid XHTML 1.0! Valid CSS!