|
|
|
sityong
เตรียมอนุบาล
ออฟไลน์
กระทู้: 38
|
|
« ตอบ #43 เมื่อ: วันที่ 06 มกราคม 2013, 09:16:14 » |
|
Carburetor vent hoses I rerouted the carb vent hoses to prevent air locks from affecting fuel flow in the carb. For instance, in a water crossing, water can plug the vent hoses and prevent the smooth flow of fuel out of the carb float bowl and into the carb throat. Keeping the ends of the vent hoses clear and open allows proper carb fuel flow. There are three vent hoses that are routed downwards and a fourth that is routed up and into a hole in the upper engine mount plates. Two of the vent hoses connect at the upper left and right sides of the carb at the T-junctions built into the carb. They loop above the carb before running down behind the transmission. I routed these hoses to the open top of the air box on the theory that vent hoses only need to breath, and so no actual fuel will be coming out of them (except under dire situations, like bike upside down off trail). I ran them under the rubber flap at the rear of the fuel tank, one on each side of the bike. The hoses droop into the open air box and actually almost reach the bottom of the air box. The third vent hose connects to the T at the left side of the carb and runs down behind the transmission. I put the end of the hose into a piece of air filter foam. It is held in the foam with a short piece of wire through the hose and foam. I put the end of this hose under the transmission and on top of the skid plate. The foam prevents debris from getting into the open end of the hose. The forth vent hose that is routed through the upper engine mount plates initially was left unchanged. I have since added a small fuel-line filter to this hose.
Note: On my way to getting the air box out of the frame, I discovered the joys of sub-frames. I've never owned a bike with a sub-frame, and I never knew what I was missing. I had to raise the sub-frame to get the airbox out. The Service Manual says to remove the muffler from the exhaust header when you're removing or pivoting the sub-frame. I didn't want to take a chance on ruining the gasket where the two join, so I left them connected and, after removing the muffler mounting bolts, I strung a wire to hang the muffler from my garage door opener hanger bracket. The muffler hangs while remaining connected to the exhaust header pipe and the sub-frame pivots and comes off easily.
|
|
|
|
|
|
boy เจียงฮาย
boyservice
ระดับ :ป.โท
ออฟไลน์
กระทู้: 4,275
อะไหล่แปลกๆของวิบากมาที่นี้ ซ่อมรถทุกชนิดคับ
|
|
« ตอบ #46 เมื่อ: วันที่ 06 มกราคม 2013, 19:52:45 » |
|
โครตมันครับวันนี้
|
|
« แก้ไขครั้งสุดท้าย: วันที่ 06 มกราคม 2013, 20:06:03 โดย boy เจียงฮาย »
|
IP :
บันทึกการเข้า
|
|
|
|
|
|
|
|
|
sak_rk
มัธยม
ออฟไลน์
กระทู้: 623
|
|
« ตอบ #52 เมื่อ: วันที่ 06 มกราคม 2013, 20:55:33 » |
|
ก๊บนักขนาดเน้อครับ ฮ่าๆๆๆฮี้ว
ยำคับยำ ฮิๆ ต้องเอาตากแห้งโตยอั้นมันกิ๋นบ่าเสี้ยงอิๆๆ
|
|
|
|
boy เจียงฮาย
boyservice
ระดับ :ป.โท
ออฟไลน์
กระทู้: 4,275
อะไหล่แปลกๆของวิบากมาที่นี้ ซ่อมรถทุกชนิดคับ
|
|
« ตอบ #53 เมื่อ: วันที่ 06 มกราคม 2013, 21:10:42 » |
|
ก๊บนักขนาดเน้อครับ ฮ่าๆๆๆฮี้ว
ยำคับยำ ฮิๆ ต้องเอาตากแห้งโตยอั้นมันกิ๋นบ่าเสี้ยงอิๆๆ โกท่าจะซักผ้า ล้างรถ อาบน้ำ บ่มาเตือ
|
|
|
|
|
boy เจียงฮาย
boyservice
ระดับ :ป.โท
ออฟไลน์
กระทู้: 4,275
อะไหล่แปลกๆของวิบากมาที่นี้ ซ่อมรถทุกชนิดคับ
|
|
« ตอบ #55 เมื่อ: วันที่ 06 มกราคม 2013, 21:25:06 » |
|
|
|
« แก้ไขครั้งสุดท้าย: วันที่ 06 มกราคม 2013, 21:33:36 โดย boy เจียงฮาย »
|
IP :
บันทึกการเข้า
|
|
|
|
sityong
เตรียมอนุบาล
ออฟไลน์
กระทู้: 38
|
|
« ตอบ #56 เมื่อ: วันที่ 06 มกราคม 2013, 21:25:46 » |
|
ก๊บนักขนาดเน้อครับ ฮ่าๆๆๆฮี้ว
ยำคับยำ ฮิๆ ต้องเอาตากแห้งโตยอั้นมันกิ๋นบ่าเสี้ยงอิๆๆ โกท่าจะซักผ้า ล้างรถ อาบน้ำ บ่มาเตือ ดมยาดมอยู่ก้า 555
|
|
|
|
|
|
nutpentor
รับทำบ่อปลาคาร์ฟ บ่อกรอง แก้ไขปัญหาน้ำเขียวน้ำขุ่น โดยทีมงานวังปลาคาร์ฟ
ระดับ ป.ตรี
ออฟไลน์
กระทู้: 2,235
087-5458168
|
|
« ตอบ #59 เมื่อ: วันที่ 06 มกราคม 2013, 21:42:02 » |
|
รถบะแฮงแต่ก้อบะมีใครแซงครับวันนี้
สุดยอดแต๋ แซงบ่าได้เพราะมันฝุ่นขนาด ฝังกลับบ้านยะหยังเมียก้อบะอยู่นิ มีน้องสาวตวยกะ แต้วะ นัดน้องสาวไปงานดอกไม้วันนี้วันสุดท้าย แต๋กะคงจะไปที่อื่นดีกว่า บ่าทันละ
|
|
|
|